Ετικέτες

Ο Δήμαρχος Νιχωρίου (που είχε στηριχθεί από την Ρωμαίϊκη Κοινότητα της περιοχής) και ο Κοσμήτορας του Πανεπιστημίου Γιλντίζ κατηγορούν τους Ρωμιούς της Πόλης για ενεργό ρόλο στις διαδηλώσεις εναντίων της Κυβέρνησης του Ταγίπ Ερντογάν (!)

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΝΙΧΩΡΙΟΥ - ΠΟΛΗΕρωτηματικά απο την στάση παραγόντων της Κωνσταντινούπολης που κατηγορούν τις μη Μουσουλμανικές Μειονότητες της πόλης για ενεργό συμμετοχή και ευθύνη για τις διαδηλώσεις εναντίον της Κυβέρνησης με αφορμή το πάρκο Γκεζί.

Μετά τον δήμαρχο στο Νιχώρι που τα έβαλε με τους Ρωμιούς και τους Αρμένιους για τα γεγονότα,ομοίως και ο καθηγητής Αχμέτ Ατάν, Κοσμήτορας μάλιστα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Γιλντίζ με το παρακάτω tweet λέει ότι οι Εβραίοι, οι Αρμένιοι και οι Έλληνες της Πόλης έπαιξαν ενεργό ρόλο στα επεισόδια του Ταξίμ. Καταλήγει με τη φράση «Παρακαλώ,ψάξτε το σόι σας» υπονοώντας πως οι διαδηλωτές μάλλον δεν ήταν και τόσο γνήσιοι Τούρκοι. Παράλληλα προσθέτει μία φωτογραφία από τις διαδηλώσεις την εποχή του κινήματος των Νεοτούρκων το 1908 στην οποία γράφει ότι και τότε Εβραίοι, Αρμένιοι και Ρωμιοί ζητούσαν την παραίτηση του Αμπντούλ Χαμίτ. Στην απρόσμενη και απαράδεκτη αυτή δήλωση που ξυπνά τις χειρότερες αναμνήσεις από το παρελθόν καταδικάστηκε σφοδρά από την ακαδημαϊκή κοινότητα και προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις εναντίον των δηλώσεών του, μία από τις οποίες είναι η συλλογή υπογραφών για την απομάκρυνση του από το Πανεπιστήμιο.

Οι σκοπιμότητες των αντιδράσων δεν είναι εμφανείς, ωστόσο σε παρόμοιες ιστορικές περιόδους όπως το κίνημα των Νεοτούρκων είχε αγκαλιαστεί από όλες τις εθνότητες της περιόδου εκείνης.

Τα γεγονότα του Πάρκου Γκεζί αναδεικνύουν την ανάγκη για να εισακουστούν οι φωνές διαμαρτυρίας στα πλαίσια του Νόμου, χωρίς ωστόσο να γίνονται συσχετισμοί που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα και χωρίς να παραφράζεται το δικαίωμα των πολιτών να έχουν άποψη αλλά και φωνή με ή χωρίς επίσημες νόρμες.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΚΑΙ Η ΡΩΜΑΙΪΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΤΟΥΡΚΙΑ

Είναι γεγονός πως από το 2003 η κυβέρνηση Ερντογάν έδωσε πολλά προνόμια και αλλαγές σε όλο το θεσμικό πλαίσιο διαβίωσης τόσο της Μειονότητας όσο και του Πατριαρχείου, ξεφεύγοντας από την πολιτική της ισότητας και αμοιβαιότητας ενώ στα ζητήματα της Χάλκης υπάρχει δυναμική η οποία ωστόσο μένει να φανεί.

Η επαναλειτουργία εκκλησιών, η λειτουργία σε εκκλησίες πρώτη φορά από το 1922, η απλούστευση του θεσμικού πλαισίου των Βακουφίων, η επαναφορά προνομίων και οι επιστροφές ακινήτων, η απλούστευση διαδικασιών για αυτούς που επιστρέφουν στη Τουρκία, η ενεργός συμμετοχή των Μειονοτικών Ιδρυμάτων σε συνομιλίες με το κράτος και η αναγνώριση της ύπαρξης μας αποτελούν σίγουρα δυνατά σημεία που έχει κάνει επιτυχία η κυβέρνηση τα οποία αναγνωρίζονται από όλους.

ΡΩΜΙΟΙ ΠΟΛΗΣ

Επίσης η άνθηση του τύπου,  της ηλεκτρονικής ενημέρωσης και η αρχή αλλαγών σε βασικά θέματα της Μειονότητας έγινε με την ανοχή και συνδρομή –άτυπα- της Κεντρικής διοίκησης στην Άγκυρα, κάτι το οποίο πια είναι εμφανές παντού.Συνεπώς η οποιαδήποτε συσχέτιση προφανώς είναι άστοχη και άδικη αφού το σύνολο των Πολιτών είναι νομοταγές, σέβεται τους νόμους και την τάξη εντός της Τουρκικής επικράτειας και σίγουρα δημιουργεί συνθήκες ευημερίας.

Μέχρι στιγμής πάντως δεν υπάρχει κάποια αντίδραση από αξιωματούχους του Μητροπολιτικού Δήμου της Πόλης ή από την Κυβέρνηση.

ΠΗΓΗhttp://omogeneia-turkey.com